Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Hoe kom ik meer te weten over Innovarec?

    Meer informatie over Innovarec en haar activiteiten vindt u op onze website www.innovarec.nl. Voor advies op maat kunt u bellen naar 0115-478243. Of volg ons ook op Facebook.

  • Hoe blijf ik op de hoogte van ontwikkelingen, nieuwtjes of acties bij Innovarec?

    Op de website kunt u zich aanmelden voor de nieuwsbrief, ook kunt u ons volgen op facebook.

  • Mijn container lijkt niet op de container op de website, hoe kan dit?

    Innovarec is het recyclingonderdeel van Sagro. Sagro is een aannemingsmaatschappij dat zich specialiseerd op het gebied van infra, sloop, logistiek, milieu & ruimte, offshore en recycling. Het kan dus voorkomen dat de containerwagen die bij u langskomt van Sagro is. Dit geldt ook voor de containers, deze kunnen de naam Sagro dragen. Meer informatie over Sagro en haar activiteiten vindt u op onze website www.sagro.nl.

Leveren en ophalen

  • Moet ik aanwezig zijn bij de plaatsing van de container?

    Dit is niet noodzakelijk. In het bestelproces kunt u een beschrijving geven over waar wij de container kunnen plaatsen.

  • Moet ik aanwezig zijn bij het ophalen van de container?

    Moet niet wanneer de container bereikbaar is voor de vrachtwagen en er geen andere materialen in de container zitten dan is aangevraagd. Bij wijzigingen dan graag aanwezig zijn zodat er ter plaatse een oplossing besproken kan worden.

  • De container is vol en kan opgehaald of omgewisseld worden, wat nu?

    De opdracht kan via de website of telefonisch (0115-478 242) worden doorgegeven. De benodigde vervoersdocumenten worden door Innovarec verzorgd.

Bestelling

  • Ik heb een te kleine container besteld, wat nu?

    Neem contact op voor eventuele wijzigingen en advies. (0115 - 478 242)

  • Kan ik de bestelde container last minute annuleren?

    Zo lang de vrachtwagen nog niet onderweg is kan de container geannuleerd worden. Is de vrachtwagen onderweg maar wilt u alsnog annuleren dan worden er transportkosten in rekening gebracht.

  • Hoe herstel ik een fout in mijn bestelling?

    Neem contact op met de planning via 0115-478242. Wij zullen er alles aan doen om de fout zo snel mogelijk te herstellen.

Afval

  • Welke soorten afval kan ik laten afvoeren?

    Puin, hout, bouw- en sloopafval, bedrijfsafval, papier/karton, plastic, groen(tuin)afval, dakafval en tuingrond.

  • Wat wordt er met mijn afval gedaan?

    Alle afvalstromen worden bij iedere storting gecontroleerd, dit gebeurt volgens de geldende certificering. De afvalstromen worden gesorteerd zodat wij een zo hoog mogelijk percentage aan herbruikbare materialen kunnen verwerken of laten verwerken. Hierdoor werken wij mee aan een duurzamer milieu en dragen we bij aan de reductie van de uitstoot van CO2.

  • Hoe vol mag een container gevuld worden?

    De container mag max. ca 20 cm boven de rand gevuld worden mits er geen extra opmerking is toegevoegd bij de aanvraag van de container. Dit ivm de max. tonnage in een container en het verplicht afnetten van de container.